26/06/2008

Strange!

Pelik tapi benar. One early morning, my hubby panggil "mari sini kamu, look at this!" Bila saya tengok di jendela, saya nampak something hitam sedang bergerak-gerak. I quickly grabbed my handphone dan terus turun bawah. Punya banyak tu semut! Bermula dari dalam tanah yang ditutupi dengan rumput, semut tu mula bergerak seperti arus sungai.

I called my children turun bawah coz I don't want them to miss this kinda freaky thing happening. We took pictures and video. Then, kami ikut itu semut mo tinguk 'diorang' lari pi mana. Lebih kurang 50 meters panjang tu semut berduyun-duyun macam melarikan diri. It ended di jalanraya depan rumah kami. From there, itu semut berkeliaran tidak tentu arah sudah. Masing-masing bawa haluan masing-masing.

I hope and I pray, itu bukan petanda yang tidak bagus. Saya cuma harap, itu semut mencari sarang baru sebagai tempat kediaman 'diorang' (Tiap kali saya cakap 'diorang', anak saya mati-mati ketawa. My son cakap "semut tu spesis seranggalah bukan orang" So, tak kan saya cakap 'dionatang' atau 'diorangga'!)

4 comments:

Anonymous said...

macam di cina smua katak lari pi darat.... yg ni mungkin akan banjir ni tau..hehe

InobonG ProPer said...

kalo banjir..paling2 pun yg kena teruk..tu jalanraya di dungkahang & tanaki...sy patut celebrate sbb x paya pi kerja :LOL:

Kay Stanford Jr Kastum said...

..hmm mungkin 'diurang' tidak bayar sewa kali, kena halau semua.. :)

InobonG ProPer said...

kalo setakat x bayar sewa...sy tidak kisah...yg penting...tiada benda2 yg tidak baik berlaku :)

Post a Comment